niedziela, 14 grudnia 2014

Moda na zdrowy tryb życia.




N
ie wiem kiedy to się stało, ani kiedy był tego początek. Jednak bezsprzecznie chyba każdy potwierdzi, że zauważyć możemy od dłuższego już czasu pewną modę na zdrowy tryb życia, dbanie o siebie i bycie "eko". Sam pomysł na artykuł wpadł do mojej głowy nocą. Jechałem wtedy samochodem od mojej dziewczyny, było naprawdę zimno. Mimo to minąłem kilku wytrwałych biegaczy, co bardzo mnie zainspirowało do napisania dzisiejszego wpisu.

           Przybywa sklepów z artykułami sportowymi, produktów ekologicznych i przeróżnych akcji promujących zdrowe życie oraz troskę o nasze naturalne otoczenie, wspólny dom, jakim jest Ziemia. Co ja o tym sądzę, skąd moim zdaniem to się bierze? Proszę, czytajcie dalej...

          Sam tytuł "Moda" brzmi nieco trywialnie. Moda zazwyczaj bywa bezmyślna, nagła i nie wnosi niczego konkretnego poza jakimś szykiem, czy krótkotrwałym stylem. Tak naprawdę uważam, że akurat ta zajawka jest całkiem w porządku. Na początku śmiałem się z tych wszystkich biegaczy i osób, które przejmują się tym co jedzą i jak żyją. Z biegiem czasu zauważać zacząłem u siebie znaczne pogorszenie samopoczucia z powodu bardzo złego trybu życia i odżywiania. Zero ruchu, zero przemyślanej diety. Wtedy zaczęła się przygoda z bieganiem i zmianą żywienia. Skutki tych czynów okazały się zbawienne dla organizmu.



          Współczesny świat obdarowuje nas wieloma technologicznymi nowinkami. Nie trzeba już ruszać tyłka do sklepu po gazetę, mamy e-gazety i e-książki. Wiele zakupów możemy wykonać przez internet, ze znajomymi pogadać w tym miejscu możemy również. Nie jest to złe, broń Boże. Jest to w końcu świetna technologia informatyczna, która usprawnia nasze życie. Niestety w nas tkwi wrodzone lenistwo i zaczęliśmy przyjmować w wielu przypadkach wszystkie wynalazki, jako totalne wyręczacze nas w każdej dziedzinie, nawet kontaktach międzyludzkich. Ludzie nierzadko wolą szukać "e-seksu" na czatach, niż zapoznać się z kimś w świecie realnym, co jest totalnie żałosne. Tak czy inaczej, z czasem wytworzyła się odpowiedź na ów wygodnicki tryb życia. Dlaczego? A no pewno dlatego, że wiele osób zaczęło odczuwać jego bardzo negatywne skutki. Złe samopoczucie, brak kondycji fizycznej, samotność, brak relacji z innymi czy obcowania z naturą. I te rozważania właśnie będą stanowiły sedno mojego dzisiejszego małego artykułu.




           Zdrowa moda, a raczej styl życia ma nas uświadamiać w jakim środowisku dzisiaj żyjemy, i jak warto zmieniać siebie. Powstaje wiele sklepów z artykułami sportowymi, co jest oczywiście powodem ogromnego popytu na takie artykuły - bardzo mnie to cieszy. Jak na razie mamy jeszcze dobre czasy i stać nas na uprawianie różnych egzotycznych sportów. To zainteresowanie sportem zacząłem zauważać chociażby na przepełnionym basenie czy siłowni. Mieszkam w niewielkim mieście, a jednak infrastruktura sportowa nie pozostaje pusta, cieszy się dużym zainteresowaniem. Wybierając się do większego sklepu znaleźć możemy specjalne regały z żywnością ekologiczną. W wielu przypadkach to nie oszustwo, a naprawdę świetne produkty. Chociaż mimo to polecam zapoznawać się ze składem i pochodzeniem każdego produktu. Poza tym ludzie stają się uświadomieni, bo chcą żyć lepiej, chcą być zadowoleni z własnego ciała i kondycji. Interesuje ich coś więcej niż codzienna nudna praca, nauka i impreza od czasu, do czasu.

           Zarówno dbanie o siebie, jak i o świat dookoła cieszy się, przynajmniej na razie, dużym zainteresowaniem. Segregacja śmieci jest czymś zwyczajnym i w większości miast wymaganym. Łatwo dziś sprzedać złom, butelki, a nawet plastik na przeróżnych skupach. Jest to więc jakiś biznes. Możemy się śmiać z poczciwych bezdomnych, że rzucają się na każdą puszkę, ale to chyba dobrze. Naprawdę dawno nie widziałem w parku pustej butelki czy puszki po piwie. Po prostu opłaca się je komuś zbierać i sprzedać, a w to kto to robi i na jakie cele wydaje te pieniądze, to już mnie nie interesuje. Mimo to nadal nie jest świetnie z naszym środowiskiem. Wielu ludzi nie wzrusza ni trochę spalanie w przydomowych piecach plastikowych odpadów. Mam jednakże nadzieję, że w końcu ludzie przejrzą na oczy, bo szkodzi to nie tylko środowisku, ale także ich instalacjom grzewczym, co koniec końców odbija się na portfelu delikwentów. Z innej beczki, to zawsze wspomina mi się ten śmieszny plakat, akcji "Nie pal śmieci", nie omieszkam tutaj go przy okazji wstawić. Zawsze w gimnazjum koledzy mówili prześmiewczo, "Kochasz śmieci, pal dzieci".




          Cieszy mnie bardzo, że ludzie biegają, ćwiczą, pływają, dbają o poziom tkanki tłuszczowej itd. Nasze ciało powinno być naszą etykietą, jeżeli ktoś jest niesamowicie otyły i nie potrafi o siebie zadbać nie świadczy to o nim dobrze. Świadomi ludzie dbają o siebie i walczą o lepszą sprawność fizyczną i zdrowe środowisko. Nie chcę tutaj zabrzmieć, jak wojujący ekolog, po prostu uważam, że jesteśmy tym co jemy, a otaczające nas środowisko (coraz mniej naturalne zresztą), kształtuje nas również.
Na podsumowanie, właśnie tej świadomości, jak żyjemy nam wszystkim życzę i pozdrawiam!

4 komentarze:

  1. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowy tryb życia jak najbardziej jest wskazany i ja jestem zdania, że tak się lepiej żyje. Mimo wszystko należy pamiętać jak również ważna jest profilaktyka leczenia. Dlatego ja bez chwili zawahania poszedłem do specjalisty neurologa https://cmp.med.pl/cmp-ochota/neurolog/ na kontrolę mojego stanu zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przede wszystkim należy dbać o swoje samopoczucie fizyczne. W przypadku jakichkolwiek problemów związanych z ortopedią, https://carolina.pl/ to doskonała opcja na szukanie pomocy. Jest to idealne miejsce, aby uzyskać wysokiej jakości opiekę medyczną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Choć dbamy o zdrowie to różne choroby mogą wystąpić mimo wszystko. Dobrym rozwiązaniem może być zażywanie probiotyków, aby poprawić funkcjonowanie układu trawiennego i jelit. https://trilac.pl/ oferuje szeroką gamę produktów, które mogą pomóc w rozwiązaniu problemów.

    OdpowiedzUsuń